הגברה ותאורה לאירועים גדולים

מעוניינים לדעת מה מאפיין הגברה ותאורה לאירועי ענק ובמה הו נבדלות מתשתיות מקומיות בבתים ובכינוסים מצומצמים? במאמר זה נסקור את הנדבכים השונים שכל יזם אירוע ענק חייב לוודא שקיימים אצלו בחברת ההפקות. אלו פרטי חובה של ממש שבלעדיהם קשה מאד להוציא לפועל אירוע משכנע שייזכר לשנים רבות. לכן, אם משהו מכאן חסר, מומלץ מאד לבקש מצוות ההפקה שלכם להשלימו.

תאורה חכמה לאירועים

הן בקבלת הפנים, הן ברחבת הריקודים והן בשלבים הסופיים של האירוע, הוא חייב להתלוות בתאורה חכמה שהשיא שלה הוא כמובן בשלב הריקודים. מה מאפיין אותה? שימוש בלדים צפים, שגורמים לה לשנות צבעים ולהניע אלומות אור ברחבי האולם. כמו כן, על התאורה לשנות גוונים של צבעים ספציפיים (כהה-בהיר, חשוך-מאיר) על מנת להביע תנועתיות ופירוטכניקה. אלו עזרים גורמים לזה לקרות? צינורות דיגיטל טיוב עם נוריות צבע משתנות, תאורה אדריכלית חכמה הכוללת הנפשות של תאורה זזה, רשתות וידאו לד עם מיצגי וידאו תאורה נעים, ועוד. הפריטים הללו הם חלק בלתי נפרד מסט הגברה ותאורה לאירועים.

רמקולים ייעודיים לאירועים

ההבדל בין אירועי הרקדה והשמעה המוניים לבין כינוסים מקומיים מתבטא גם בסאונד שמושמע. אם מדובר על כינוס מצומצם, מספיקה מערכת הגברה קטנה המשמיעה את החומר המבוקש. אבל אם מדובר על אירוע רב משתתפים, המערכת צריכה לקבל את כל התדרים של השיר, כולל באסים נמוכים במיוחד וקולות רקע של זמרים שבדרך כלל לא ניתן לשמוע באוטו או במערכת הסטנדרטית. את זה עושים באמצעות אוסף רמקולים ענק מרובה מגנטים, שהסאב וופר שלו הוא רמקול בגודל חצי מסך פלסמה סטנדרטי שאחראי לקליטת כל התדרים הנמוכים. הרמקולים ייפרסו ברחבי האירוע ויחוברו למערכות הגברה מתאימות, חלק מהיערכות עם הגברה ותאורה לאירועים.

מערכות הגברה לאירועים

לרמקולים הנבחרים תינתן שכבת הגברה כפולה: הראשונה איננה חשמלית, קדם מגבר, והשנייה חשמלית ומכילה את המגבר הסופי. מדובר על מיקסר חשמלי רב ערוצי אשר ניתן באמצעותו להגביר את הרמקולים בעוצמות שונות ולחלקם לערוצים. קדם המגבר הלא חשמלי ייצור ניחות סאונד טוב ויאפשר חיסכון בהגברות של המיקסר: ניתן יהיה להגיע לעוצמות גבוהות גם עם סיבובים מועטים של ה- Knobs של הערוצים. כמובן ששתי המערכות, הגברה ותאורה, תתופעלנה על ידי תקליטנים ותאורנים מקצועיים בזמן אמת. זו המשמעות האמיתית של הגברה ותאורה לאירועים בפאן המקצועי של העניין. מערכות מעין אלה ניתן להסדיר בבית המומחים "סקנר לייט".